1 juni 2014

Verzameling nieuwsberichten eerste helft 2014

Mariamme em Neneh kregen samen met nog wel 80 kinderen een schoenendoos gevuld door een kindje uit Leende, tanten Tiny zorgde voor de kleren.
Kitty een plaatsje achter Brikama, iedere klas kreeg een volle doos met schoolmateriaal, geschonken door de leerlingen van de basisschool "De stapsteen" uit Maarheeze. We lielen het magazijn opknappen, we gaan verder voor een uitbouw van deze school, nu zitten 50 leerlingen hutje mutje in een klas gepropt. de toiletten zijn dringend aan vervanging toe.

Er waren zoveel dozen dat we ook de scholen van onze buurkindjes bezochten, ook daat kreeg iedere klas een volle doos schoolspullen. Kaddy de oudste hielp ons met sorteren. Haar klas studeerde een liedje in om ons te bedanken....wij vonden het een hele eer om dit namens de kinderen in Maarheeze te doen. Dank je wel........speciaal ook juffrouw Nicole, die dit grootste plan bedacht.

Kubuneh, de woonplaats van solomon, we helpen het Healthcentrum al jaren, nu proberen we in samenwerking met La Poubelle uit tilburg, een fietsenwerkplaats te ondersteunen. De fietsenmaker heeft jongeren in de leer.....

Ook dit is in Kubuneh, een kleermaker met zijn leerlingen, timmert aan de weg..........het concept is wederom door solomon bedacht, hij doet dit voor zijn moeder, die gaf een half huis af......mum kan geen oesters meer gaan zoeken, ze heeft reuma. Dit project kan haar ondersteunen in de dagelijkse levensbehoeften voor haar en haar 6 kinderen die ze nu opvangt omdat hun mum is overleden. Wij ondersteunen dit graag, we vragen en sturen graag materialen, zie onze wensenlijst.

Healthcentrum Kubuneh, zie hier de lakens verzonden door Ad, ze waren wit...........

Remco biedt een rolstoel aan, het hele dorp was getuige

Sabba's huis, zie je de zwarte randen, ieder regenseizoen staat het water tot daar......de hele compound moet daar doorheen waden, men slaapt op geimproviseerde tafels,, Sabba is gestart met het storten van cement, zodat het water niet meer op de compound  naar binnen loopt. volgens jaar gaan we het resultaat zien.

Het damesteam van Skiete Willie, gaf ons deze shirt, op internationale vrouwendag werd als dank hiervoor een wedstrijd georganiseerd, 2 gastspelers waren erg welkom. Koen journalist van P.S.V. schreef er een verslag van.

Samen met de plaatselijke bevolking in Bassory bouwden we een school, het dak zit erop, dankzij Samen verder, die al jaren in ons geloofd, konden we dit doen. Volgend jaar gaan we verder, met de inrichting. Ook hier gaan nog materialen van de school uit Leende-Strijp naartoe....

Tuinproject Bunjaidu hebben we afgesloten, de fence is geplaatst van de cheque van de hometrain3daagse uit Oirschot.

George van de atletiekvereniging Eindhoven hield een 1 mansaktie.......in 3 dagen voorzag hij ons van 3 volle dozen sportschoenen en een hele doos shirts....Zie hier een loopgroep van Brusbi/ Brikama. Vanaf eind Juni staat er bij de vereninging een doos die  continue gevuld mag worden....Wij halen hem maandelijks leeg en zorgen dat het in Gambia komt

Een groot verlies  Etu  kunstenaar uit gambia en goede vriend is helaas overleden, we hebben symbolisch afscheid genomen door het door hem opgericht Art-village nogmaals te bezoeken en beloofd om verder te gaan met de goede traditie om verf te doneren.

Deze foto staat voor Jaques van der Meer, Jaques is in january ten tijde van ons verblijf in Gambia gestorven. Deze zeer sociaal actieve en bewogen vriend gaf ons de mogelijkheid om met Samen verder in contact te komen.Waar hij kon zette hij onze Stichting vooral in in het Eindhovense.op de kaart. We gaan hem missen, waarvan akte!

Veel heel veel voetbalteams dragen weer nieuwe shirts,  dank aan Oirschot Vooruit, Schijndel, voetbalvereniging Boxtel

Zie hier de werkplaatsen van het timmerbedrijf en de smidse, we brachten heel veel geschonken materialen, dank aan Nico die in Leende dit kon organiseren.