1 september 2012

Nieuwsbrief September 2012

Ongelooflijk, wat bruist het in Nederland. Er is veel gaande op dit moment, ook bij onze stichting. Graag willen we dit met jullie delen, vandaar deze nieuwsbrief.

Paulusschool Oirschot

Er komt een nieuwe school, wij kregen de gelegenheid om alle spullen die bruikbaar zijn voor Gambia op te halen. We deden dat met veel plezier. Een volle vrachtwagen hulpgoederen, waarvan al een gedeelte onderweg is. Grandioos, dank je wel.

Wereldwinkel Eindhoven

Op dit moment verkoopt men leren riemen en tasjes van Baba.

De samenwerking verloopt prettig. Wij brengen de spullen van Baba mee vanuit Gambia, wij geven de opbrengst rechtstreeks weer aan hem. Baba heeft dan een beginnersbedrag om nog meer te vervaardigen. Hij heeft hierdoor hoop op een betere toekomst.

Open Oirschotse Hometrainer Kampioenschappen (OOHK).

Op 1,2,3, November is het weer zover, een enthousiaste groep Oirschottenaren organiseert bij Café Het Vrijthof in Oirschot de Hometrain-3daagse.

Traditioneel is men dan op zoek naar een GOED DOEL. Via een heuse sollicitatieronde is de keuze op onze Stichting gevallen. Geweldig!

Met behulp van vrijwilligers gaan we 3 avonden lotjes verkopen. We presenteren ook een reserve -team. Op zaterdagavond stellen we ons voor aan alle hometrain-teams, bezoekers,supporters.

We hebben er zin in. We gaan het “te verwachte “ bedrag spenderen om ons tuinproject te voorzien van een betere omheining. De gate ( poort) is inmiddels klaar.

Oirschot we zullen er zijn.

Tiga Boxtel.

Later in dit jaar, op 9 December gaan we naar Boxtel. Berry de broer van Jos heeft het iniatief genomen tot het medeorganiseren van een galadiner.

Het wordt een volledig verzorgde Gambiaanse avond. We werken samen met studenten van Het Lucas, Tiga een beauty&spa centrum. Alles gebeurd op vrijwillige basis. Je kunt nog inschrijven om samen met ons te tafelen. Kosten 90 euro per couvert all in. Bel ons maar. Later komt er nog een speciale uitnodiging op deze site. Na aftrek van gemaakte kosten is al het geld voor ons.

Voetbal

Een sport die verbroederd toch? Wij versturen al jaren shirts en voetballen.

De voetbalclubs “ Oirschot Vooruit” en RKSV Boxtel schonken voor ruim 50 teams benodigheden. Deze spullen verschepen we in November, om er in de winter van 2013 veel voetballende Gambianen mee te verblijden.

Smederij

Dja en Bunja willen graag een eigen smidse beginnen, wij hebben toegezegd hun te ondersteunen. Het zijn 2 ervaren jongens en zeer gemotiveerd.

Om te kunnen starten hebben ze wel degelijk apparatuur nodig.

De wensenlijst op onze site heeft een aparte rubriek waar wij hiervoor gereedschap en materialen vragen. Heb je iets, of ken je iemand laat het ons weten, we halen het graag op.

Samenwerking met andere stichting.

Het komt wel eens voor dat we spullen zoeken, die nodig zijn voor het ziekenhuis bijvoorbeeld. Door een prima samenwerking met Jozef van Iersel en Ad van de Brand van Stichting Caritas Schijndel (t.b.v. Roemenië) is het mogelijk om via hen bepaalde materialen aan te komen zodat wij aan de vraag kunnen voldoen en die materialen vrij snel kunnen verzenden. Anderzijds ontvangt onze stichting ook soms “overbodige” spullen, die we in Gambia niet kunnen gebruiken. (bijv. dikke winterkleding.) Daarmee maken wij hun stichting dan weer blij. Zo kunnen we als stichtingen elkaar uitstekend voorthelpen!

Nieuwtjes

Nico

Leuk om te vertellen is dat we een nieuwe vrijwilliger hebben, Nico Maas, hij komt uit Leende en wil ons graag ondersteunen met wat erop ons pad komt. Welkom Nico.

Nico werkt samen met Ad, zijn vriend, hun netwerk is niet gering. In Oktober gaan we samen met Gabrielle van het Healt centrum in Kubuneh en Jozef, van Stichting Caritas Schijndel, naar een verzorgingshuis in Zevenbergen. We mogen daar alles uitkiezen wat we kunnen gebruiken in Gambia.

Gabrielle

Op dit moment wordt er in de kapel van de Grote Beek (ggze) gecollecteerd voor verzendkosten. Jaarlijks krijgen we de gelegenheid dit 6 weken te doen. Wij verzorgen dan tijdens een viering een praatje om de clienten uitleg te geven. We maken er ook altijd een “mooie fototentoonstelling' over.

Last but not least. In Leende gaan de kinderen weer schoenendozen vullen voor de kinderen in Gambia. Met Kerst gaan we ze ontvangen! Remco's project noemen we 't.

De 3e telg van Marieke en Sebastiaan is geboren, wederom verwijzen ze voor geboortecadeaus naar onze wensenlijst, machtig iniatief!
kaartje

Lieve mensen, enorm bedankt voor alle giften, hulp, betrokkenheid, meedenken , meedoen en reacties,.

Het doet ons, hen uiteindelijk GOED.