1 mei 2012

Nieuwsbrief Mei 2012

Voldaan, met veel opgedane ervaringen zijn we weer thuis.
Ons verblijf van 11 weken is omgevlogen.

Bunjaidu/Berending

Schooltje

In totaal staken we 7 keer de Gambiarivier over op weg naar Bunjaidu. In 3 maanden heb je de tijd om “aan te sturen”, een proces te volgen. De renovatie van het schooltje konden we afronden dankzij SAMEN VERDER die ons met de vastenactie steunden. Dank aan de gulle gevers m.n. stadsdeel woensel in Eindhoven.

Tuinproject

Ook het tuinproject is vergevorderd, dankzij een 1 vrouwsaktie van een 17 jarige Wilhelmien Uit Zeeland waren wij in de gelegenheid om het watchmenshouse te schilderen en sinaasappelbomen te planten. Tevens zijn we nu in staat om een degelijke toegangspoort te realiseren ( wordt op dit moment aan gewerkt).

De volgende stap wordt een verbetering van de omheining, noodzakelijk om de beesten buiten te houden, zowel voor de gewassen en de veiligheid.

Door onze vele bezoeken hebben de bewoners van Bunjaidu ook kennis gemaakt met diverse gasten van ons. De steeds vanzelfsprekende, gastvrije ontvangst zal eenieder niet vlug vergeten.

We schonken ook een jeugdteam passende voetbalschoenen en een shirt van PSV.

Veel, heel veel hulpgoederen zijn ook gebracht naar Bunjaidu, onze gasten hielpen een handje met dozen sjouwen, die toch steeds met de kleine bootjes getransporteerd moeten worden!

Team Boal, Team Keienbutsers,

Ze zijn gearriveerd, we ontmoette ze heel toevallig op de Ferry, wij kwamen terug van een werkbezoek in Bunjaidu. Zij kwamen aan in Gambia.

Door de verkoop van de auto's konden wij een cheque van 105.000 Dalasis bij de Vice-President van Gambia (jawel) in ontvangst nemen.

Op de verjaardag van Solomon (waar het heel goed mee gaat) konden we de cheque overhandigen aan Gabrielle ban het Healtcentrum ......... in Kubuneh.

De bedoeling is om het geld te gebruiken voor m.n. De verbetering van de wachtkamer buiten.

Wij blijven als Stichting, hulpgoederen o.a. medicijnen aan leveren (zie wensenlijst)

Schoenendozenaktie

Met Remco als coördinator klaarden we de klus! 120 kinderen, we kennen ze allemaal persoonlijk, kregen een mooie gevulde doos van kinderen uit Leende die de gezinsviering met Kerst in de St.'Petrus' bandenkerk bezochten. Dit project was hartverwarmend en prachtig om te doen. De foto's spreken boekdelen

We bezochten ook de sponsorkinderen allemaal, heel fijn is het feit dat Donna met haar nieuwe sponsors, Paul en Thea kennis kon maken. Ze is nu verzekerd dat ze haar opleiding af kan maken.

Micro- Krediet

Als Stichting willen we graag kleinschalig blijven, een op een hulp heeft onze voorkeur, ook het verstrekken van micro-krediet past in onze filosofie.Welliswaar in bescheiden vorm met een plafond per krediet en een totaal plafond voor alle kredieten tezamen.
Tot nu toe hebben we 8 bedrijfjes op deze manier op weg geholpen.

Verzending Hulpgoederen

Komende tijd gaan we ons richten op het verzenden van veel hulpgoederen. Door gesprekken, ideeën van onze contacten in Gambia hebben we duidelijk war heel goed bruikbaar is, zie onze wensenlijst. Echter het verschepen kost veel geld, we blijven daarvoor zoeken naar sponsors en donateurs, wie weet, is het iets voor u?

We hebben al een startbedrag van € 902,56 dit is de opbrengst van de advent – kerstcollecte in Schijndel.

Voor degenen die ons al ondersteunen, nogmaals hartelijk Dank !