1 december 2011

Nieuwsbrief December 2011

Zo net op de valreep van dit jaar hebben we nog heel leuk nieuws. Er kwamen prachtige initiatieven op ons pad, lees en geniet.

Team Boal Amsterdam Dakar 2012

Hans van Roy en Rolf Kools, Richard en Arnold Timmer uit Baarle-Nassau, gaan de challenge aan. Ze vertrekken op 11 Februari 2012 met twee Seat Ibiza's naar Gambia. “Boal” is dialect voor Baarle Nassau,maar staat ook voor Borderless Alliance: grenzenloze verbondenheid! Team Boal voelt zich verbonden met onze stichtingwwtoegankelijk en met de mensen in Gambia, ze steunen daarom de medische hulppost in Kubuneh Village (Healthcenter).

Wilt u meer informatie en de kanjers steunen bezoek hun website; www.teamboal.com

Hans en Rolf, Richard en Arnold héél veel succes, plezier en ben voorzichtig, we zijn er bij jullie aankomst.....

Keienbutsers Amsterdam-Dakar

Jawel! Ook de Keienbutsers gaan rijden voor onze Stichting . Jeroen Bogaars, Bart van de Sande, Don Sala en Geert van de Sande gaan het avontuur aan. Ze rijden met 2 Volvo's type 940. Ze gaan een autorit maken van ruim 8000 kilometer door 2 continenten met 8 landen waarbij alle weerbeelden voorbij zullen komen. Na de overtocht vanuit Spanje naar Marokko beginnen de beproevingen pas echt. Slechte wegen, hoge bergpassen, rivierdoorwadingen en rijden door het woestijnzand. Ook hun doel is om het Healthcenter in Kubuneh te helpen. Wil je meer over hen weten: www.keienbutsers.nl

Samen Verder

De stichting SAMEN VERDER (Eindhoven) heeft inmiddels met activiteiten / acties een aanzienlijk bedrag ingezameld. Hiervoor willen we de organisatie / gulle gevers van de stichting SAMEN VERDER hartelijk danken. Het bedrag is een fikse impuls voor de school in Bunjaidu, die hiermee wordt opgeknapt door de plaatselijke bevolking.

Schoenendozenactie Leende.

Een heel mooi initiatief van de werkgroep Gezinsvieringen- St.Petrus' bandenkerk- in Leende. Men vroeg per flyer aan de kinderen in Leende om een schoenendoos te vullen voor een kindje in Gambia. Ongelooflijk wat dit heeft gebracht, 2 auto's vol schoenendozen , versierd door de kinderen zelf, voorzien van een persoonlijke foto en met allemaal spulletjes die de kinderen van het schooltje in Bunjaidu zo goed kunnen gebruiken.

We gaan het in januari nog verzenden, we kunnen het dan in maart nog persoonlijk gaan brengen. Remco heeft hierover de coördinatie, hij is dan ook in Gambia. Uiteraard gaan we foto's maken straks als we daar zijn, in de volgende nieuwsbrief zullen we ze publiceren. Kinderen van Leende en zeker Dianne en Nico, heel hartelijk dank voor jullie inzet, ook Maud en Niek, jullie hebben hard gewerkt.

Adventscollecte MOV - Schijndel

In de vier Schijndelse kerken is door de werkgroep MOV (Missie, Ontwikkeling, Vrede) in de Adventsperiode in heel Schijndel aandacht gevraagd voor onze stichting. MOV wil mensen bewust te maken van de noodlijdende wereld buiten onze landsgrenzen. Foto’s van de diverse projecten waren in de kerken tentoongesteld enen en tijdens een viertal kerkdiensten mochten we over het stichtingswerk t.b.v. Gambia vertellen. Met aandachtige toehoorders zijn er inmiddels veel mensen met interesse op de website gaan kijken en hebben we ook in de loop van deze weken al veel aardige reacties op de projecten gehad. In de loop van 2012 wordt deze actie samen met de mensen van de MOV-werkgroep afgesloten.

Rest ons nog eenieder een heel goed 2012 toe te wensen,

Jos, Els, Remco en Mieke