1 april 2013

Nieuwsbrief April 2013

Het was koud, toen we terug kwamen, gelukkig hebben we warme herinneringen aan ons verblijf in Gambia van 3 maanden. We willen ze graag met je delen.

Hulpgoederen

Nog nooit hebben we zoveel verzonden als afgelopen jaar. Onze “storage”stond bij onze aankomst al vol en we hebben nog meerdere malen spullen ontvangen.

De samenwerking met Kees en Mario, de verzenders, verliep ontzettend goed. We liften met hen mee, alle verkregen hulpgoederen tussen het kippenvoer.

Kitty (achter Brikama)

Een schooltje waar honderden kinderen komen, ontving heel veel speelmateriaal. De headmaster heeft zijn eigen grond beschikbaar gesteld en met de dorpsbewoners een nieuw klaslokaal gebouwd. Het was nog leeg. Nu niet meer, dank aan de Paulusschool, voor al het lesmateriaal.

Op dit moment zijn de meubeltjes onderweg. De St. Jansschool uit Leende bood ons een hele inboedel.

Op 31 Mei is de officiële opening van de nieuwe school in Leende, wij als Stichting presenteren ons daar dan ook, we doen dit in samenwerking met 8 kinderen “het Gambiagroepje”.

Vantevoren wordt er een Gambiadag gehouden , met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor de verzendkosten.

De kinderen uit Leende verzorgden weer heel veel schoendozen, we maakten heel veel kinderen erg blij, de foto's spreken boekdelen!

Bassory

In een plaatsje nog verder achter Brikama, richting de grens van Senegal is geen school. De lokale bevolking heeft via Mum Manneh een beroep op ons gedaan.

Heel graag willen de dorpsbewoners op eigen kracht een schooltje bouwen. Er is land beschikbaar, echter geld voor bouwmaterialen ontbreken. Wij gaan proberen hiervoor een sponsor te vinden.

Praktijkondersteuning

De eerste stap is gezet. Onze pijlen zijn nu gericht op in ieder geval 3 individuele projecten. Met het accent om een aantal vakmensen te ondersteunen d.m.v. Een microkrediet. Ze kunnen zo een start maken met een eigen bedrijf en hun kennis door geven aan een nieuwe generatie.Iry, Nenneh, Bunja en Jah gaan ervoor.

Ieder op hun eigen manier op een eigen plek.

Kinderen voor kinderen.

Dat is dit jaar op verschillende manieren aan bod gekomen.

De geboorte van Keete gaf ons de gelegenheid om heel veel materialen voor moeder en kind naar het Healtcenter te brengen. Tevens konden we een cheque aanbieden.

Symbolisch was het ook, Gabrielle en 'State enroled Nurse' Yaya Ceesay namen het in ontvangst.

Yaya heeft de leiding van Gabrielle overgenomen. Uiteraard blijven wij onze hulp bieden.

Familie Kneepkens Bedankt.

We konden bij het Healtcenter ook de nieuwe wasplaats en de uitbreiding van de overdekte wachtruimte bewonderen. Het is gerealiseerd door de sponsoring van team Boal, die aan de Challenger meededen.

Cheque Hometrain3daagse.

Net voor ons vertrek kregen we van OOHK (Open Oirschotse Hometrainer Kampioenschappen) een cheque uitgereikt, met het bedrag van 1900 euro. We hebben het in overleg met onze coördinator besteedt voor de omheining van ons tuinproject. De plaatselijke bevolking van Bunjaidu is op dit moment bezig met het realiseren van de “fence”. Heel hartelijk dank.......

Lieve mensen, dank zij jullie mogen wij dit alles beleven, dank je wel, full time respect!!!! Tot gauw....