30 april 2013

Actiedag basisschool St. Jan in Leende

Met veel verve en oprechte belangstelling voor Gambia, hebben kinderen van basisschool St. Jan in Leende zich ingezet om een hele actiedag op touw te zetten. Alles ten bate van het gekozen doel: de verzendkosten van de oude schoolmeubels die naar Gambia gaan.

Verschillende activiteiten werden verzonnen: speelgoed verkopen, een dienstenverkoop (variërend van boodschappen doen voor enkele eurootjes, of wilt U liever dat we uw hond uitlaten?), papieren poppetjes mochten op de knutseltafel met stofjes aangekleed worden tot echte Gambia-poppen, een foto-shoot (verkleed je zelf als Gambiaanse vrouw of -man en laat een foto maken.),een loterij etc.

Kinderen hadden bloemen verzameld en maakten daar prachtige bossen van voor de loterij. Zo leverde Lamin Manneh zijn aandeel: kinderen konden zijn tekening inkleuren:
een mooi Afrikaans tafereeltje.

Op het eind van de dag hadden de kinderen 531,43 euro opgehaald,
We willen graag het Gambiagroepje bedanken, Sam, Lieke, Cato, Carlijn, Tuur, Dries, Gijs, Tessa, Isa en Bertine jullie waren en zijn KANJERS.

Tijdens de opening op vrijdag, zie foto's, die zeggen genoeg, werd er nog meer gedoneerd, uiteindelijk mochten wij 1551,43 euro in ontvangst nemen. Waar een kleine gemeenschap groot in kan zijn, het waren onvergetelijke dagen.